väntan

Ängla har fött sina första tre valpar... För 45 minuter sen ringde Nettan (uppfödaren) och gav oss nyheten! Tre små små Golden retrievers är födda, och fler lär det bli! Är galet nyfiken på hur många som väntas och jag längtar tills dess att allt är klart och jag och mamma kan åka och hälsa på! Nu har vi åtta roliga veckor framför oss, Nettan har åtta jobbiga och Ängla har åtta hemskt jobbiga veckor framför sig! Jag håller tummarna för att hon blir en duktig mamma som sätter valparna i första hand så vi kan åka och hälsa på ofta... Nu väntar vi med spänning på nästa samtal...

Ikväll åker jag och sebbe till Ramsdal, där blir vi kvar över helgen. Hoppas på bättre väder! Efter helgen blir det att stanna hemma i stan... För en gångs skull! Känns som jag inte varit hemma på evigheter och jag har börjat sakna allt som hör stan till! 

MAGNUS UGGLA - ASFALTSBARN
"Jag stack en vecka på landet,
för att ta det lugnt och för att koppla av,
men efter en dag fick jag spader,
så jävla rastlös så jag blev tvungen att dra.
Som asfaltbarn blir man galen,
om man är borta mer än en timme från stan."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0