Snart snart snart

Idag har jag avklarat min sista måndag som 17-åring. Det hurrar vi för! Om exakt en vecka tar jag klivet in i vuxenvärlden. Eller vuxenvärlden och vuxenvärlden, det var väl kanske att ta i. Fyller 18, det gör jag i alla fall. Vuxen, det blir jag nog aldrig, inte på riktigt. Myndig däremot det blir om sju dagar. Myndig, känner på ordet. Myndig... Otäckt. Man är visst inte så liten längre. Från och med måndag måste jag ta ansvar för mina handlingar, på riktigt på riktigt. Och kanske värst av allt... Jag måste börja hämta ut min egen medicin på apoteket. Kommer inte längre finnas någon über-snäll mamma som kan springa mina ärenden. Jo, min übersnälla mamma finns ju kvar! Hon försvinner ju inte bara att jag går och blir stor men hon kommer inte synas på apoteket i min sits. Så fruktansvärt trist. Det där var ett skämt. Vad som är allt annat än trist är att med 18 följer så mycket gott. Bara en sån sak som att jag som 18åring lugnt och sansat kan beställa in en öl utan att behöva känna åh-nej-jag-kissar-nästan-på-mig-av-rädslan-att-bli-påkommen-känslan. Den känslan kommer bli rätt skön att slippa. Istället kommer jag känna glädje, GLÄDJE över att äntligen vara gammal nog att gå ut och slå klackarna i taket. Kommer bli så sinnessjukt roligt. Jag känner: ÄNTLIGEN!

Jag är så jävla glad. Så obeskrivligt jävla glad. Jag har haft en himla mysig helg, därför är jag glad. Två extremt mysiga kvällar. Jag lyser. Jag är så kär. Du är underbar.

GODNATT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0