frusen näsa och röda kinder

Snökaos. Snö upp till knäna. Hela världen vibrerar när man åker bil. Det knastrar under fötterna när man går. Näsan fryser ihjäl och en massa snö i ögonen. Mina skor gick sönder idag, jag sörjer. Matchen mot tumba blev inställd idag IGEN! Inget jag sörjer någon längre stund. Onsdagar och snöstorm verkar klicka rätt bra ihop. Jag börjar bli trött på vintern. Jag är trött på att lukta vinter! Det känns ända ut i fingertopparna. Torr hy och röda kinder. Ingen match idag heller alltså, istället får det bli en kväll nerbäddad i soffan tittandes på en mysig film tillsammans med honom. En kväll med marängswiss och tusen kramar! Idag är en dag då man får äta marängswiss utan att ha dåligt samvete efteråt, idag är en dag då man får svära högt när man tittar ut genom fönstret... Hur mysigt det än är med snö!! Det var ljust ute fortfarande klockan fem på eftermiddagen idag, det betyder ju att snön för något gott med sig - och så länge det finns snö finns det ju alltid snöänglar och snöbollskrig.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0