it's friday i'm in love!

Halv tre hann klockan slå innan jag kröp ner i sängen inatt. Halv åtta imorse ringde telefonen. Det var min lärare. Han ville bara tala om att han inte skulle komma till skolan idag, och att den där planerade redovisningen som vi skulle haft idag, den får vi ta en annan dag. Jag nämde aldrig att jag råpluggat halva natten för den där redovisningen, heller inte att jag legat vaken tills mina ögon var röda, jag gäspade bara och sa mest "jaha okej!" Och nu sitter jag här, många timmar senare, trött som tusan med skavsår i ögonen. Trött men nöjd. Min helg blev ju i och med det där samtalet tre dagar lång istället för två. Ikväll ska jag göra absolut ingenting tror jag. Laga mat ihop med simon är det enda planerade. Mat och bra tv. Bara mysa mig genom fredagen ska jag göra. Imorgon väntar bortamatch i huddinge, vi spelar inte match halv sju på kvällen utan att åka hem med vinst va? Nu då? Kanske ställa mig i duschen? Kanske fixa lunch? Kanske reda ut fågelboet som vilar på mitt huvud? Kanske inte.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0