onsdag

En lång håltimme och jag borde sitta och plugga. Jag försöker men hjärnan samarbetar inte. Dokumenten ligger uppe men fokus ligger på annat. Hjärnan vandrar iväg och funderar på vad det blir till lunch idag, funderar på var jag ska leta efter studentklänning och förundras över hur många som är inloggade på facebook. Jag lägger tid att tänka på att mina naglar ser fördjävliga ut och att jag borde åka hem och måla dom på nytt. Jag funderar på vad jag ska laga till middag ikväll och på vad jag ska lägga i mina påskägg. Jag drömmer mig bort till chamonix, sommaren och studenten. Men för att lyckas ta studenten krävs det av mig att jag får mitt arbete utfört. Så fokus nu, det är ju trots allt sista skoldagen innan 11 dagars ledighet. Fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0