det är vår

Dudes! Det är ju fanimej vår på riktigt nu. Solen skiner satan, himlen är klarblå och ja, jackan var t.o.m. uppknäppt på vägen hem från skolan förut. Jag tog årets första pedaltramp idag. Gamla bettan blev utbytt mot en upgrade-version, en röd vacker pärla med tre växlar och fotbroms. Jag gled fram på norrköpings gator, bokstavligen, behövde knappt trampa alls. Sorry bettan, du är inte bäst längre. Jag blir överlycklig när jag tittar mig omkring: bänkarna vid halvars är uppställda, gb -gräddglass lastar av sina nya smaker för året i butikerna, solglasögon sitter på var och varannan människas nästipp, blomknoppar i dikena och kvittrande fåglar. Våren är en jävla glädjehöjare. ♥

PUSSSSSSSSSSSSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0