Måndagtankar

Första arbetsdagen efter en skön och avslappnande vecka i Jämtland! Står utomhus i piskade regn i blöta Norrköping och väntar på någon snäll själ som vill komma och öppna dörren! Första dagen utan nyckel är ingen höjdare! Hade gärna bytt ut det här mot en lång sovmorgon! Speciellt med tanke på att Jönsson tvingade mig uppe till midnatt igår, långfilm på tv och en sällskapssjuk karl med semester - Bra kombo! I eftermiddag ska jag nog ner på stan en sväng och inhandla oss en kaffemaskin! Ingen dum idé alls. Tror det kan bli helt fantastiskt bra nu till sommaren då klockan ringer innan sex dagligen! Ska börja varje morgon med en lyxkaffe och sedan rullar nog allting på av bara farten! Fan vad jag blev kaffesugen nu, och törstig. Ska ställa mig mitt i ösregnet, gapa stort, sträcka ut tungan och fånga vattendroppar i munnen precis som man gjorde när man var liten! Vore nästan värt allas stirrande blickar. ELLER så väntar jag helt enkelt tills jag är inomhus och har tillgång till en vattenkran...? Tåls att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0