ooooskar det åskar!!

Hade en helvetesdag igår, TACK och lov för mina fina tjejer som räddade kvällen (mer om det senare)! Jobbade i en tok-varm butik i tryckande värme med noll luftkonditionering, den är fin är den! Varmt, svettigt och fint. I samma sekund som jag slutade och satt mig på cykeln började det regna. Ösregna. Tunga stora droppar i miljontals. Solen som jag sett skina hela dagen såg man inte en skymt av. När jag kom hem var jag genomsur, fanns inte en torr fläck någonstans. Blöt, sur och hungrig ställde jag in min efterlängtade matlåda (som jag självklart lyckats glömma hemma!) i mikron, OCH vad händer då? Strömavbrott. Turen var verkligen på min sida igår. Tar fram kameran, för självklart behöver man bildbevis i sådana lägen. Knäpper av en bild för att visa exakt hur nöjd jag är med livet i just den sekunden. Tycker inte att bilden riktigt förmedlar känslan jag vill åt - så jag beslutar mig för att knäppa av ytterligare en bild - OCH det är nu jag kommer till den del av historien jag egentligen vill berätta!! I samma sekund som jag gör min kolla-på-mig-jag-är-blöt-men-glad-ändå-pose och knäpper av blixten börjar det att blixtra, på riktigt. Ett stort ljussken och ett jävla brak inom loppet av en halv sekund. Åskvädret var precis ovanför mitt huvud! Jag blir självklart livrädd (jag menar, det är blött, mörkt, kallt och otäckt, och jag är ensam hemma) och utbrister "Åh FY FAN" samtidigt som jag hoppar bakåt i rena chocken! Det roliga med berättelsen är att kameran fångar allt på bild. Min reaktion och mina skrämda ögon! Och det roligaste av allt är att jag är så pass bakis och dum i huvudet så att jag delar med mig av bilden. Så varsågoda!


Kommentarer
Postat av: Jeffe

hahahah jag avsäger mig härmed vår vänskap

2011-07-03 @ 16:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0