Ups and Downs

Hej kompisar. Vill egentligen bara tala om att jag försvinner bort ett tag. Bort från Norrköping. Bort från stan. Bort från allt som heter internet och kommunikation! Sitter i bilen på E4an påväg uppåt i landet! Ska bli skönt att andas lite frisk luft, förhoppningsvis få sola lite och bada i den lilla sjön vid huset. Använda metspöt, åka fyrhjuling, bada bastu, dricka öl och bara vara lite ledig! I Jämtland ska jag andas. Bara koncentrera mig på att andas! Kunde inte valt en bättre dag att åka hemifrån. Känner mig arg och besviken på mig själv och hemma hade känslan bara förvärrats! Nu sitter jag istället i baksätet på en tystgående bil, tittar ut genom fönstret på alla vägar och all skog vi passerar och tänker. Det är skönt att bara sitta och tänka i ensamhet ibland. Däremot måste jag sluta tänka att "tänk om", den tanken förstör så mycket för mig. Den tanken gör mig enbart svag. Tvåtusenelva har på många sätt inte varit mitt år, mycket har hänt och mycket har gjort mig ledsen och sårbar - men trots det fortsätter jag intala mig att det som inte dödar mig gör mig starkare och att efter regn kommer solsken, för tror man inte att på det blir bättre blir det omöjligt att älska livet. Och livet är något jag verkligen älskar! Alla fina bitar som gör mitt livspussel så fantastiskt jävla bra, trots allt. Jag har lyckan att ha den finaste pojken på jorden vid min sida, sanna helt osannolikt bra vänner, en kärleksfull familj, underbara arbetskollegor, kick ass-bra lagkamrater och de grymma människor (i form av svärsystrar och svärfarföräldrar) jag får träffa nu i helgen. Fina fina människor. Är så oerhört tacksam över att ni finns!! Jag är en lyckligt lottad tjej, jag måste bara rensa bort alla hjärnspöken och alla negativa tankar ur mitt huvud! Tvåtusenelva kommer att vara året jag lyckades övervinna mina dalar och motgångar. Punkt. Och med er vid min sida vet jag att jag kommer klara mig fint. Med Bruce Springsteen ur högtalarna, rullandes fram på vägarna och jävligt sentimental säger jag hejdå för ett tag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0