en lördag i mars

Suttit skönt tillbakalutad i soffan hela morgonen, varm choklad och skidor på tv! Ihopkurad under täcket med en värkande fot och en krycka som pekpinne! Det blev inte mycket sömn inatt, vilket resulterar i att jag gäspar konstant! Gårdagen bjöd på både semle-kalas hemma hos mor och far och trerätters hemma hos chricka och johanna! Jag är värd en stor applåd som tog mig utanför hemmets dörrar, inte bara en utan två gånger under gårdagen! En taxiresa på 40kr hem till chricka som bor ett kvarter bort (världshistoriens kortaste och billigaste taxiresa?), score! Livet på kryckor är härligt! Chricka, simon och jag visade oss vara ett grymt kock-team, vi lagade mat i världsklass och timeade in så det blev färdigt lagom tills dess att johanna kom hem från sthlm! Vi hade en himla mysig kväll tillsammans. God mat, lite (läs: mycket) vin, musik och babbel! Och klockan tickade på i vanlig ordning! Kom hem vid tvåtiden, nöjd och glad men med en så in i helvetes stor, svullen och värkande fot! Hur hände det? Jag satt ju stilla precis hela kvällen! Lyckades inte somna förns det började ljusna, därav tröttheten idag kanske? Hmm...? I eftermiddag ska vi på dop, lilla Tindra ska namngivas! Har inte en aning om vad jag ska ha på mig, vad fan har man på sig på dop? Och vad fan kan jag ha på mig? Igår lyckades jag inte få av mig mina leggings-byxor för att foten hade svullnat upp så dant, haha! Ja ja. Nu: fortsatt soffhäng, ipren-knaprande och sedan dop!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0