okej... nu kör vi! Jag säger kööör ba!

Det finns tre saker jag ogillar med min karl just nu! 1: Han har lämnat mig ensam i vår stora, kalla och otäcka lägenhet och kommer inte hem förns på lördag kväll! Hatar detta eftersom att jag är så extremt otursdrabbad och så sent som igår satt i halsen och höll på att dö - i ensamhet! 2: Han har utan att ens förvarna mig tagit med sig vår gemensamma tandborste och tandkräm (Och nej, det är inte så äckligt som det låter - vi använder ett varsitt huvud!) och i och med det går jag omkring här hemma med illaluktande andedräkt och törs absolut inte gå ner till affären för att köpa nytt! Och inte nog med det så gjorde jag upptäckten sent igår kväll - med rödlöksandedräkt! Tack för den! 3: Han (egentligen ska det stå vi här - men det är honom jag är sur på så... Just go with it!) har druckit upp min flaska rosé, så nu har jag inte en droppe att bli sådär härligt vardagsfull på! Och jag som hade planer på en onsdagsfylla...!

Annars då. Min helg blev inte som planerad men extremt jävla bra ändå! Restaurang och hotell i Stockholm blev utbytt mot roséfylla på balkongen, fläskfilé på Grand och goda drinkar på manésa! Min Jönsson, Chricka, Martin och jag bildade ett bra team! En riktig bakislördag var vi värda. Tre filmer på rad, fet mat och godis. Våran dekisdag blev nästan fulländad, knöt dock aldrig ihop paketet! Istället tog vi oss i kragen och gick ut och åt på Oliver Twist. Efter ett glas rött delade vi på oss. Bra val. Hade en kanonkväll med Anna på en mysig innergård mitt i stan. Supergod partybål och plocktallrik, tipspromenad och en fascinerande fontän! Hamnade på Trädgårn med hela ligan och hundra andra. Efter ett obligatoriskt McDonaldsbesök hamnade Simon och jag hemma hos Karlsson för gitarrsträngar och skönsång. Vandrade hem till vacker fågelsång och soluppgång! På söndagen invigde vi Stoffe och Annas nybyggda altan! Gott grillat på solsidan. Härlig helg!

Idag är det onsdag. Jag mår sådär! Min kropp värker och jag är ful. Har haft halsont sedan i torsdags och kan väl konstatera att min helg inte var det bästa valet för hälsans skull! Idag ska jag, förutom att sitta framför datorn och råplugga, en sväng förbi stan och leta efter ett par söta sandaler. Ikväll kommer några av mina fina vänner hit för lite mat och filmmys! Simon: Du kan vara lugn - jag klarar mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0